Hvor længe må min datter fortsætte med at få 2 flasker dagligt?

12. juni 2016

Alder:
12 mdr.

Hvor længe må min datter fortsætte med at få 2 flasker dagligt?

Hej Helen,

Jeg er i gang med at kigge på, hvordan min datter stopper med at få de 2 daglige flasker med modermælkserstatning - 200-240 ml pr. Flaske. Hun er lige fyldt 1 år og jeg har forsøgt at komme ud af flasken kl. 23 og fortsætte med den kl. 19, når hun skal sove. Men idet hun er meget urolig og virker meget sulten kl. 23 er jeg fortsat med at give den. Hun får havregryn og mælk lige inden flasken kl. 19, hvorefter hun sover - dette skulle vel bevirke at hun ikke er sulten kl. 23.

Mit spørgsmål til dig er, hvor vigtigt det er at min datter stopper med de to flasker? For jeg har helt ærlig lyst til at hun skal fortsætte med at få dem, da det virker til at hun har behov for dem. Jeg har ikke lyst til at hun skal sove uroligt hvis ikke hun får dem, og hun ...

Annonce

... begyndte at græde da jeg prøvede at stoppe med den sene flaske. Må hun f.eks. Få flaske indtil hun er 3 år eller hvordan?

Er det fordi hun mon er sulten sen aften og inden putning, eller blot vane?

Jeg har mest lyst til at fortsætte med at give de to flasker og se, om ikke hun selv vælger dem fra på et tidspunkt. Men er det klogt? Men på den anden side kunne det være rart at stoppe med den sene flaske, da jeg er startet på job og gerne vil have min søvn. Men jeg vil gøre det der er bedst for min datter.

Jeg er skiftet over til produktet med mælk til børn fra 1 år med kalcium. Og jeg giver ikke andet end 2 skiver ost om dagen, for at hun ikke får for meget mælkeindtag.

Håber du kan hjælpe mig lidt videre.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.