Brev:
Hvor længe må min datter fortsætte med at få 2 flasker dagligt?
12. juni 2016
Alder:
12 mdr.
Hej Helen,
Jeg er i gang med at kigge på, hvordan min datter stopper med at få de 2 daglige flasker med modermælkserstatning - 200-240 ml pr. Flaske. Hun er lige fyldt 1 år og jeg har forsøgt at komme ud af flasken kl. 23 og fortsætte med den kl. 19, når hun skal sove. Men idet hun er meget urolig og virker meget sulten kl. 23 er jeg fortsat med at give den. Hun får havregryn og mælk lige inden flasken kl. 19, hvorefter hun sover - dette skulle vel bevirke at hun ikke er sulten kl. 23.
Mit spørgsmål til dig er, hvor vigtigt det er at min datter stopper med de to flasker? For jeg har helt ærlig lyst til at hun skal fortsætte med at få dem, da det virker til at hun har behov for dem. Jeg har ikke lyst til at hun skal sove uroligt hvis ikke hun får dem, og hun begyndte at græde da jeg prøvede at stoppe med den sene flaske. Må hun f.eks. Få flaske indtil hun er 3 år eller hvordan?
Er det fordi hun mon er sulten sen aften og inden putning, eller blot vane?
Jeg har mest lyst til at fortsætte med at give de to flasker og se, om ikke hun selv vælger dem fra på et tidspunkt. Men er det klogt? Men på den anden side kunne det være rart at stoppe med den sene flaske, da jeg er startet på job og gerne vil have min søvn. Men jeg vil gøre det der er bedst for min datter.
Jeg er skiftet over til produktet med mælk til børn fra 1 år med kalcium. Og jeg giver ikke andet end 2 skiver ost om dagen, for at hun ikke får for meget mælkeindtag.
Håber du kan hjælpe mig lidt videre.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor